مراقبت از مو

مراقبت از مو

مراقبت از مو
چگونه روال مراقبت از موی مناسب را برای خود ایجاد کنیم؟

روال مراقبت از مو مانند مراقبت از پوست می‌باشد. اما پروسه پیدا کردن یک روال مراقبت از مو می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد. مخصوصا زمانی که تعداد زیادی انتخاب برای مردمی که نوع موی یکسان دارند، وجود دارد. در این مقاله تمام چیزی که شما نیاز دارید تا در مورد مراقبت از مو بدانید، ذکر شده‌است.

روال فردی شما در نهایت به چند عامل بستگی دارد: نوع یا بافت موی طبیعی شما. انواع مو معمولا ظریف، ضخیم یا زبر هستند و در یکی از چهار دسته قرار می‌گیرند:

  • صاف
  • موج‌دار
  • فر
  • مجعد

هر کدام جنبه‌های مثبت و منفی خود را دارند. به عنوان مثال، موهای صاف معمولا سریع‌تر از موهای مجعد چرب می‌شوند، زیرا در موهای صاف چربی به سرعت در ساقه مو حرکت می‌کند.

 

در صورتی که موهای شما دکلره‌شده، رنگ‌شده و یا از نظر شیمیایی تحت تاثیر باشد

اگر موهای شما دکلره‌شده، رنگ‌شده و یا تحت مواد شیمیایی قرارگرفته‌است، شما باید روال مراقبت از مو را به شدت در نظر بگیرید. به افرادی که موهای رنگ‌شده دارند توصیه می‌شود برای جلوگیری از کم رنگ شدن و خشکی زودرس، هر روز موهای خود را نشویند. همچنین موهای سفید شده ممکن است به مقداری تغذیه اضافی به شکل نرم‌کننده یا ماسک مو نیاز داشته‌باشند.

 

روزانه موهای خود را به چه حالتی در می‌آورید؟

آیا دوست دارید موهای خود را صاف کنید یا آنها را فر کنید؟ یا می‌خواهید آنها را کاملا به حالت طبیعی خود رها کنید؟ این چیزی است که شما باید آن را در نظر بگیرید، مخصوصا اگر شما از ابزارهای گرمایشی استفاده می‌کنید.

 

نگرانی‌ها را در مورد مراقبت از موی خود حل کنید

طبیعی است که موخوره، پوسته پوسته شدن پوست سر و یا تارهای خشک و آسیب‌دیده موجب نگرانی شما شوند. اما دانستن اینکه مشکل چیست، نیمی از کار است. شما باید به دنبال یافتن بهترین راه‌حل باشید. با این حال، هر مراقبت روزانه‌ای، دارای چند جزء اساسی است. اگرچه که نوع موی شما، مراقبت روتین را در بعضی قسمت‌ها تغییر دهد، در اینجا چند مرحله اساسی است که هر فردی می‌تواند از آن بهره ببرد.

 

تمیز کردن مو

پاکسازی مو، تعادلی است بین حذف کردن چیزهایی مانند پوست مرده و باقی مانده محصول، بدون از بین بردن روغن طبیعی مو. بدون شستشوی خوب، سبوم (یک ماده روغنی و مومی شکل که توسط غدد چربی بدن تولید می‌شود) انباشته می‌شود و چربی ناخواسته باقی می‌گذارد. اگر پوست مرده برداشته نشود، همینطور خواهد بود. پوست سر تقریباً هر 28 روز یکبار تجدید می‌شود و اگر موها تمیز نباشند این امر ممکن است قابل توجه باشد.

نرم‌کننده

نرم‌کننده‌ها فواید بی‌شماری دارند. یکی از اصلی‌ترین آنها رطوبت‌بخشی به مو است. اما موارد دیگر شامل باز کردن گره مو، افزایش درخشندگی و کاهش موخوره می‌باشد. ماده اصلی یک نرم‌کننده، سورفکتانت کاتیونی نامیده می‌شود. وقتی مو خیس است، به آن می‌چسبد و تارها را می‌پوشاند تا رطوبتی که ممکن است توسط شامپو از بین رفته‌باشد را دوباره بازگرداند.

رطوبت رسانی و آب بندی مو

برای آبرسانی به مو باید یک فرآیند دو مرحله‌ای (رطوبت رسانی و آب‌بندی مو) را آغاز کنید. این عمل برای موهای فر که تمایل به خشکی دارند، مناسب است. هدف این است که با استفاده از یک محصول هیدراته و یا روغن مو، رطوبت را در داخل مو حفظ کنید.

باز کردن گره مو

باز کردن گره مو برای جلوگیری از شکستگی مو ضروری است. همچنین داشتن یک شانه دندانه درشت مناسب از کندن موهای شما جلوگیری می‌کند.

حالت دادن و محافظت از مو

به لطف تعدادی از ابزارها و ترفندها مانند حجم‌دهنده‌ها و ژل‌ها، می‌توانید موهای خود را عملا هر طور که می‌خواهید حالت دهید. اما اگر از طرفداران ابزارهای گرم هستید، باید از آن رشته‌ها با اسپری محافظ حرارت محافظت کنید.

درمان منطقه‌ای مو

این درمان به این معناست که ناحیه خاصی از موها، که شما را آزار می‌دهد انتخاب کنید و کاری برای رفع آن انجام دهید. برای مثال، اگر از وز شدن موهایتان خسته شده‌اید، بهتر است یک درمان پروتئینی را امتحان کنید. یا اگر پوست سر شما بیش از حد خشک می‌شود، می‌توانید از یک محصول مغذی برای آن ناحیه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *