تصویر موی چرب

موی چرب


درباره مو چرب بدانیم؟شامپو تمیز کننده عمیق کف سر کبس حاوی روغن آرگان ۵۰۰ میل
چرب بودن موسر همیشه برایمان خوشایند نیست.وجود مقداری از چربی روی پوس سرمان باعث میشود که موهای سالم و زیبایی داشته باشیم اما اگر این چرب شدن بیش از حد معمول باشد همیشه احساس کثیف بودن و آلودگی روی سرداشته باشیم و باعث خارش سر میشود.
همچنین چربی غیرمعمول باعث پوسته شدن کف سر وحتی ازبین رفتن حالت موها میشود.اما باید بدانیم عوامل ایجاد چربی کف سرچیست و راهکارهای رفع آن چیست؟
علت ایجاد شدن چربی کف سرچیست؟
.ژنتیک
برخی افراد به صورت ژنتیک پوست سرچربی دارند.به عبارت دیگر ژن آنها است که برروی غدد سبوم و میزان چربی کف سر آنها تاثیر دارد.
بیماری های پوستی:
انواع مختلفی از بیماری های پوستی وجود دارند که بر روی غدد سبوم تاثیر مستقیمی دارند و باعث چرب شدن کف سرمیشوند.یکی از بیماریهایی که تاثیر روی چربی سردارند بیماری سبورئیک است که با تحریک پوست سرو غدد چربی باعث تولید مقادیر زیادی چربی شود که عوامل مختلفی مانند شوره و پوسته شدن را درپی خواهد داشت.
آکنه سر:
در بعضی از موارد ممکن است سلول‌های پوستی و مواد چربی در داخل منافذ گیر بیفتند؛ همین موضوع باعث این موضوع میشود که زمینه برای رشد باکتری‌ها در این منافذ فراهم شود. این موضوع باعث تجمع زیاد چربی‌ها و ایجاد آکنه کف سر خواهد شد
عامل محیطی:
در بسیاری از موارد آلودگی‌ها و دیگر عوامل محیطی باعث تغییر چربی پوست سر می‌شوند. این موضوعات به دلیل تاثیرگذاری بر روی هورمون‌ها می‌توانند میزان تولید چربی در پوست سر را افزایش دهند. در این موارد پوست سر شما ممکن است در واکنش ‌به یک عامل محیطی طبیعی یا مواد شیمیایی موجود در شوینده‌ها، میزان تولیدچربی خود را افزایش دهد.
استرس:
یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار برروی موی سر استرس است که برروی هورمون آندروژن تاثیر میگذارد.این هورمون وظیفه دارد غدد سبوم را کنترل کند که استرس زیاد باعث میشود عملکرد آن دچار اختلال میشود.
شستشوی بیش از حد موها:
شستشوی بیش از حد موها باعث می‌شود که پوست سر تحریک شده و چربی آن از بین برود. به همین دلیل به طور طبیعی پوست ناچار به تولید سبوم بیشتری خواهد شد که منجر به چرب شدن پوست سر خواهد شدباید دقت کنید که در صورت استفاده از انواع شامپوها و نرم‌کننده‌ها، موهای خود را به طور کامل آبکشی کنید تا هیچ مقداری از این مواد در لابلای موها باقی نمانند. زیرا می‌توانند تعادل چربی پوست سر را بر هم بزنند.
افزایش سن
یکی از عوامل اصلی که باعث افزایش مقدار ترشح چربی توسط غده‌های مختلف می‌شود؛ افزایش سن به ویژه در مردان است. زیرا در مردانی که سن آن‌ها بیشتر از ۵۰ سال است؛ هورمونی به نام DHT ترشح می‌شود. این هورمون فولیکول‌های مو را کوچک کرده و باعث ایجاد پوست چرب در ناحیه کف سر شود.
ترشح چربی‌ها در پوست سر پس از سن بلوغ هم افزایش پیدا می‌کند؛ زیرا فرا رسیدن این سن باعث افزایش اندازه غدد چربی پوست سر شده و مقدار ترشح چربی را زیاد می‌کند.
استفاده از برس و شانه کثیف:
یکی دیگر از عوامل که باعث میشود موهای شما چرب شود و آلودگی به داخل آن نفوذ کند استفاده از برس و شانه های کثیف است.لذا حتما قبل از استفاده از شانه یا برس از تمیز بودن آن اطمینان حاصل نمایید.
چگونه میتوان از چربی موسر به روش خانگی جلوگیری کرد؟
تغییر رژیم غذایی
استفاده از روغن جوجوبا
تغییر شامپو و نرم کننده
استفاده از آبلیمو
استفاده از سرکه سیب
شامپو نعناع
روغن زیتون
شامپو آلوئه ورا
چگونه از چرب شدن مو سر جلوگیری کنیم؟
شستشوی موها به تعداد کافی
شستشوی صحیح موها
عدم استفاده از نرم کننده به طور مداوم
استفاده نکردن مداوم از اتو و سشوار
کمتربه موهای خود دست بزنید
بعد از ورزش یا عرق کردن زیاد حتما موهای خود را بشویید
تا جایی که میتوانید موهای خود را نبندید

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *