موهای سالم نشان د هنده بدن سالم است.بر ای سالم بودن و سالم ماندن موها علاوه بر محافظت از مو و استفاده از شامپو و ماسک های مناسب و سرم ها باید رژیم غذایی مناسبی داشت تا موی ما رشد مناسب داشته باشد .

بهترین منابع غذایی برای موها :

روغن بادام :
 سرشار از فیبر، چربی‌های مفید، مواد شیمیایی گیاهی و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.باعث نرم شدن و تقویت مو ها یشود و به‌علت وجود ویتامین B7 یا بیوتین می‌تواند به سلامت و تقویت ناخن ها و موها کمک کند و با SPF 5 طبیعی، از موهای شما در برابر اشعه‌ی آفتاب محافظت می‌کند.
اسفناج :
 از سبزیجات مغذی که برای رشد موها مناسبند، اسفناج در صدر لیست قرار دارد. اسفناج سرشار از فیبر خوراکی، آهن و روی بوده وعلاوه براین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری دیگر است. آهن و روی برای موها بسیار ضروری اند، عدم وجود روی و آهن در بسیاری از مردم به ریزش مو منجر می شود.
هویج :
هویج یک منبع غنی از ویتامین B7 یا بیوتین است که به عنوان یک تونیک سالم برای مو شناخته شده است. وجود بیوتین برای رشد مجدد موها ضروری است. در عین حال، بیوتین برای تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش آن بسیار مفید است.
دارچین :
دارچین جریانی را که باعث رساندن اکسیژن و مواد مغذی به تارهای مو می شود، بهبود می بخشد.
تخم مرغ :
زرده تخم مرغ  دارنده بهترین ویتامین های  موثر و حیاتی  است که می تواند مو را در برابر  آسیب های احتمالی مقاوم سازد. زرده به خصوص برای مرطوب کردن موهای خشک  حائز اهمیت است.
زرده تخم مرغ می تواند به دلیل داشتن ترکیب های پروتئینی مناسب، برای موهای شما فوق العاده باشد. ویتامین های A و E، بیوتین و فولات تنها برخی از مواد مغذی هستند که محققان آن را با رشد مو ارتباط  مستقیم داده اند. که همان طور که گفته شد، رشد مو با تخم مرغ به دلیل داشتن این مواد پروتئینه تقریبا تضمین شده است.
موز :
موز حاوی سیلیس است ، یک عنصر معدنی است که به بدن شما در ساخت کلاژن کمک می کند و ممکن است موهای شما را قوی تر و ضخیم تر کند. موز همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند پوست سر پوسته پوسته پوسته و پوستی را بهبود بخشد و علائم شوره را برطرف می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *