مراقبت از موی دکلره شده چگونه است؟
رنگ کردن موی سر، مخصوصا رنگهای فانتزی و روشن در بین خانم ها رواج بسیاری دارد. برای روشن کردن موی سر، باید از مواد دکلره استفاده نمایید. این مواد، آسیب زیادی به موهای نازک سر وارد کرده و باعث وزی و ریزش مو می شوند. با دانستن راه های مراقبت از موهای دکلره شده و دانستن اینکه چگونه از موهای دکلره شده مراقبت کنیم می توانیم این آسیب ها را به حداقل برسانیم.
مهمترین راه برای مراقبت از موهای دکلره شده
بعد از دکلره چگونه از مو مراقبت کنیم؟
چنانچه با وجود عوارضی که دکلره کردن بر روی موهایتان دارد، باز هم تمایل به انجام این کار و روشن شدن موهایتان داشتید قبل از هر اقدامی از آرایشگرتان بخواهید بهترین و مرغوب ترین مواد آرایشی را برای موهایتان استفاده کند. برای مراقبت از موهای دکلره شده بهتر است از رنگ موهایی که دارای ترکیبات روغن طبیعی هستند و یا کاملا گیاهی می باشند استفاده کنید. این نوع از رنگ مو ها آسیب کمتری به موی شما می رسانند.
ترمیم کردن مو قبل از دکلره کردن
اگر موهایی آسیب پذیر دارید و در حال درمان خشکی و وزی موهای خود هستید یا اینکه موهایتان دچار موخوره شده اند اصلا به دکلره کردن موی خود فکر نکنید. دکلره کردن حتی با مواد مرغوب باعث سوختن موی سر شده و چون دردی از سمت موی خود حس نمی کنید متوجه آسیب های وارد به آن هم نمی شوید.
بهتر است ابتدا طول درمان را بگذرانید و سپس با رعایت نکات ایمنی، موی خود را دکلره نمایید.
بهتر است قبل از درمان موهای دکلره شده به احیای موی سر خود بپردازید. باید دو ماه قبل از انجام این عمل، توسط روغن های طبیعی و مکمل های مغذی، موی سر خود را تقویت نمایید و حتی الامکان از سشوار و سایر وسایل حرارتی در این دوره استفاده نکنید.
پس از اطمینان از تقویت موی آسیب دیده بعد از دکلره با مشورت آرایشگرتان می توانید با رعایت نکاتی که در این مقاله خواهیم گفت به دکلره کردن موی خود بپردازید
.تست کردن مواد دکلره روی قسمتی از مو
بهتر است قبل از اینکه تمام موی سرتان را به مواد دکلره آغشته نمایید یک تکه از موی خود را جدا کرده و دکلره کنید. این کار دو فایده دارد. اول اینکه می توانید رنگ مورد نظر خود را روی آن بگذارید. شاید به نتیجه دلخواه از این رنگ نرسیده و از دکلره کردن پشیمان شوید. دوم چنانچه حساسیت یا عارضه ای بر روی مویتان ایجاد شود متوجه می شوید و برای آن به دنبال راهکار می گردید.
بسیاری از خانم ها در حین دکلره دچار سوزش پوست سر می شوند که البته طبیعی می باشد. اما برخی دچار تاول های بسیار بر سطح پوست سرشان می گردند که ممکن است خطرناک باشد
ستفاده از ترکیبات پروتیئنی برای مراقبت از موهای دکلره شده
دکلره کردن، باعث از بین رفتن پروتئین های موجود بر سطح مو شده و می تواند منجر به وزی، خشکی و بی حالی مو گردد. امروزه متخصصان پوست، مو و زیبایی برای درمان موهای دکلره شده به تجویز شامپو ها یا تقویت کننده های حاوی ترکیبات پروتئینی پرداخته که در رفع خشکی و وزی مو و همچنین احیاء آن، بسیار تاثیر گذار هستند.
استفاده از شامپو مناسب موهای دکلره شده
پس از رنگ کردن مو، باید به فکر تغییر در نوع شامپوی سر خود باشید. شامپو هایی مناسب موهای رنگ شده در بازار وجود دارد که در ترکیباتشان از کمترین مواد شیمیایی برخوردار هستند. این شامپوها رنگ مو را تثبیت کرده و کمترین آسیب را به موی سر می رسانند.
البته شامپو مخصوص موهای دکلره شده هم وجود دارد که به ترمیم موهای دکلره شده می پردازند.
اما استفاده روزانه از این شامپوها، کار درستی نمی باشد. چرا که ممکن است به دلیل وجود سولفات در ترکیباتشان، منجر به خشکی بیشتر مو گردند. بنابراین بهتر است برای مراقبت از موهای دکلره شده روش مصرف این شامپوها را بدانیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *