کراتین مو

بهترین زمان رنگ کردن مو (قبل یا بعد از کراتین؟)

فروشگاه گلامور
بهترین زمان رنگ کردن مو

سوالی که برای اکثر افراد در هنگام کراتین کردن مو پیش می‌آید این است که موهای خود را قبل از عمل کراتین رنگ کنند یا بعد از آن؟ آیا رنگ مو تاثیری روی کراتین دارد یا خیر؟ آیا کراتین روی رنگ مو اثر می‌گذارد؟

در این مقاله می‌خواهیم شما را به طور کامل از عملیات رنگ کردن قبل و یا بعد از کراتین آگاه سازیم.

شما موهای صاف و براق کراتین شده می‌خواهید، اما همچنین می‌خواهید یک رنگ موی براق و پر جنب و جوش نیز داشته باشید. بنابراین چگونه می‌توانید بهترین حالت را داشته‌باشید؛ صافی خیره‌کننده و رنگی باورنکردنی. خوب، وقتی نوبت به درمان موهایتان با کراتین فروشگاه گلامور می‌رسد، قوانین بسیار مهمی وجود دارد که باید برای به دست آوردن موهای رویایی خود از آنها پیروی کنید. شما می‌توانید موهای خود را قبل از کراتین درمانی یا بعد از آن رنگ کنید. اما اگر می‌خواهید موهای خود را بعد از عمل کراتین رنگ کنید، باید حدود 7 تا 10 روز صبر کنید تا کراتین‌تراپی ته‌نشین شود. زیرا ممکن است رنگ، مقداری از کراتین را از بین ببرد.

ما همیشه توصیه می‌کنیم رنگ مو را قبل از درمان کراتین دریافت کنید. درمان کراتین روی موهای رنگ‌شده بهتر عمل می‌کند، وقتی لایه کوتیکول باز است، محصول کراتین می‌تواند به داخل مو نفوذ کند و رنگ آن را باز می‌کند. رنگ کردن مو درست قبل از کراتین درمانی بهتر است، اما باید در نظر داشته‌باشید که ممکن است در طول کراتین درمانی، رنگ موها کمی روشن‌تر می‌شود. ایده‌آل این است که موها را حدود 2-3 روز قبل از درمان کراتین رنگ کنید.

 

چه مدت بعد از رنگ کردن موهای خود می‌توانید از درمان کراتین استفاده کنید؟

ممکن است از خود بپرسید که اگر اخیراً موهای خود را رنگ کرده‌اید، آیا می‌توان موها را با یک درمان صاف‌کننده کراتین درمان کرد. این سوال خوبی است اما خوشبختانه یک قانون ساده وجود دارد. همیشه باید حداقل دو هفته پس از رنگ کردن موهای خود صبر کنید و سپس آنها را با یک درمان کراتین، درمان کنید. این به این دلیل است که به هنگام اتوکشی در درمان کراتین، رنگ مو محو و ناهموار می‌شود.

 

چرا درمان کراتین موهایتان بلافاصله پس از رنگ کردن باعث می‌شود رنگ موهایتان کم رنگ شود؟

دلیل اینکه رنگ موهای شما محو می‌شود این است که درمان‌های کراتین، کوتیکول مو را باز می‌کند تا مواد فعال و اسیدهای‌آمینه به موها نفوذ کنند، که خبر خوبی برای ایجاد موهایی براق و صاف است اما خبر بدی برای رنگ درخشان است. این به این دلیل است که در باز کردن کوتیکول، برخی از رنگدانه‌ها در فرآیند درمان به خطر می‌افتند و باعث می‌شوند که رنگ کلی شما محو شود. دو هفته انتظار، به رنگ شما اجازه می‌دهد تا تثبیت و ته‌نشین شود، پس از آن می‌توانید آن را با مقداری صاف کننده کراتین درمان کنید.

 

آیا استفاده از یک درمان صاف‌کننده کراتین، همیشه رنگ موها را محو می‌کند؟

اگر رنگ شما از قبل به خوبی تثبیت شده‌است (بیش از 3 هفته)، استفاده از کراتین یا درمان صاف‌کننده نباید رنگ موهای شما را محو کند، اما نکته اصلی ما این است که آن را ایمن کنید و عمل اتوکشی را با درجه حرارت کمتر انجام دهید. در کراتین درمانی، برای اولین بار بررسی کنید که دمای اتوی شما بیش از 180 درجه سانتیگراد نباشد. ما همیشه توصیه می‌کنیم قبل از شروع درمان کراتین، یک تست روی بخش کوچکی از مو انجام دهید تا مطمئن شوید که بر رنگ شما تأثیری ندارد. اگر به نظر رسید که رنگ را روشن کرده‌است، دما را کاهش دهید.

 

چه مدت بعد از کراتین می‌توان موها را رنگ کرد؟

هرگز نباید بلافاصله پس از انجام کراتین، موهای خود را رنگ کنید. باز هم، باید حداقل دو هفته پس از استفاده از یک درمان کراتین، قبل از رنگ کردن موهای خود صبر کنید. این انتظار دو هفته‌ای بسیار مهم است. هرگز نباید بلافاصله پس از استفاده از کراتین موهای خود را رنگ کنید (چه برسد به دکلره کردن). دلیل آن این است که شما از نتایج ناامید خواهیدشد. موهای شما نمی‌توانند رنگ را به روش معمولی بگیرند و ممکن است تکه تکه، ناهموار و کم شدت به نظر برسند.

همچنین رنگ کردن زود هنگام ممکن است برخی از مزایای درمان کراتین را از موهای شما سلب کند. زیرا موهای شما زمان کافی برای یکپارچه کردن آنها را ندارند. بنابراین در طول دو هفته اول پس از درمان کراتین، باید با استفاده از شامپو و نرم کننده بدون سولفات، مراقبت بیشتری برای حفظ اثرات درمان خود داشته باشید. همچنین باید بعد از هر بار شستشو موهای خود را با سشوار خشک کنید تا اثرات درمانی فعال شود.

مراقبت‌های اضافی که در دو هفته اول پس از درمان انجام می‌دهید، مدت و میزان ماندگاری نتایج درمان کراتینه را مشخص می‌کند. آیا ارزش ندارد که طبق قوانین عمل کنید تا موهایتان برای مدت طولانی‌تری زیباتر به نظر برسد؟

ما درمان کراتین خود را طوری طراحی کردیم که برای انواع موها، حتی موهای دکلره و روشن شده، مناسب باشد. نتایج ممکن است بسته به نوع مو یا وضعیت موهای شما متفاوت باشد. این درمان می‌تواند موهای خشک و متخلخل را دوباره اصلاح و تغذیه کند، اما ممکن است آسیب ناشی از درمان‌ها یا محصولات شیمیایی قبلی را به طور کامل ترمیم نکند. اگر موهای شکننده دارید یا از آسیب زیادی رنج می‌برید، توصیه می‌کنیم قبل و بعد از درمان از یک محصول مغذی و بازسازی‌کننده استفاده کنید. سرم مو یا ماسک مو ایده‌آل است. موهای صاف و براق می‌تواند مال شما باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *