مراقبت بعد از کراتین

مراقبت بعد از کراتین

آیا بعد از کراتین، موها نیاز به مراقبت خاصی دارند؟

در جواب به این سوال باید گفت بله، موهای شما بعد از کراتینه‌شدن نیاز به مراقبت دارند تا ماندگاری صافی و احیای موی شما زیاد شود.

  • از مواد مرغوب برای کراتین کردن موهایتان استفاده کنید
  • از شامپو و ماسک‌های فری سولفات استفاده کنید
  • خشک کردن موهای کراتین‌شده بعد از حمام ضروری است
  • اتو کشیدن موهای کراتین‌شده
  • استفاده از کلاه شنا در استخر به دلیل وجود کلر در آب
  • طرز خوابیدن بعد از کراتینه مو

اگر تصمیم گرفته‌اید موهای خود را از حالت وزی و خشک به صاف و شلاقی تبدبل کنید پیشنهاد ما کراتینه‌کردن موها می‌باشد که اگر مراقبت خوبی از آن شود بین 8 الی 12 ماه ماندگاری دارد.

بعد از این که موهایتان را کراتین کردید برای شست و شوی آن باید به دنبال یک شامپوی مناسب باشید و در انتخاب شامپو خیلی دقت کنید. بهتر است از آرایشگرتان در مورد نحوه شستن موها بپرسید.

برای موهای خود حتما از شامپو و ماسک فری سولفات استفاده کنید.

خشک کردن موهای کراتین‌شده:

بعد از اینکه موهای خود را کراتین کردید تا 72 ساعت موهای خود را نشویید. اگر  موهای شما به هر نحوی خیس شد، باید فورا آن‌ها را با سشوار خشک کنید و اجازه ندهید رطوبت، کراتین موهایتان را خراب کند. بعد از گذشت 72 ساعت اجازه دارید حمام کنید. پس از بیرون آمدن از حمام می‌توان اجازه داد موها خودشان خشک شوند و همچنین می‌توان با باد سشوار آن‌ها را خشک کرد. قبل از انجام کراتین روی موها شاید لازم بود بعد از حمام کلی وقت صرف کنید تا با کمک سشوار، موها صاف و لخت شوند اما بعد از کراتین این مشکل را ندارید و موها با یک باد سشوار یا یک شانه‌زدن ساده، صاف و زیبا خواهندشد.

اتو کشیدن موها بعد از کراتین:

استفاده مداوم و روزانه از اتو مو یا فرکننده‌های مو باعث خشکی و آسیب به موها خواهد شد. توصیه می‌شود از وسایل حرارتی تا حد ممکن برای موهای کراتین شده‌تان استفاده نکنید.

کوتاهی موهای کراتین‌شده:

قسمت انتهایی مو آسیب‌پذیر است و اگر از این قسمت مو به درستی مراقبت نشود، دچار خشکی خواهدشد. در این صورت، موخوره به سراغ موها می‌آید و نوک مو دو شاخه می‌شود. چاره موخوره هم فقط کوتاهیست. پس اگر دیدید انتهای موهایتان دو شاخه شده‌است باید حدود یک تا دو سانتیمتر از انتهای مو را کوتاه کنید تا دوباره سالم شوند.

 

مراقبت بعد از کراتینه کردن مو هنگام شنا

همانطور که میدانید آب شور و آب کلردار باعث از بین رفتن کراتین موها می‌شوند. از این رو می‌دانید آب استخر کلردار است و برای موهای کراتین‌شده مناسب نیست. اما اگر مجبور هستید که به استخر بروید و شنا کنید بهتر است اول موهایتان را با آب بشویید و از یک نرم کننده بدون نیاز به آبکشی روی موهایتان استفاده نمایید. این کارها از نفوذ کلر و آب شور به ساقه موی شما جلوگیری می‌کند. بعد از این که شنا تمام شد حتما بلافاصله موهایتان را به خوبی بشویید.

 

طرز خوابیدن بعد از کراتینه مو

برای مراقبت بعد از کراتین کردن مو و جلوگیری از شکنندگی آن‌ها بهتر است از بالش‌های ساتنی و ابریشمی استفاده کنید. چون ساتن و ابریشم باعث کاهش اصطکاک میان مو و بالش می‌شوند.
همچنین در هنگام شب موهای خود را به آرامی ببندید تا از کشیده شدن ناخود آگاه یا زیر بالش ماندن مو جلوگیری ‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *