راههای درمان ریزش مو در اثر کم کاری و پرکاری تیروئید
غده تیروئید یکی از غددی به شمار می آیدکه می تواند هورمون های مختلفی را در بدن ترشح نموده و معمولا سوخت و ساز چربی و قندها توسط هورمون های تولید شده توسط تیروئید انجام می شود. هرگونه اختلال در عملکرد تیروئید می تواند باعث بروز مشکلاتی در بدن شود. یکی از این مشکلات ریزش مو حاصل از کم کاری یا پرکاری تیروئید می باشد.
غده تیروئید همیشه باید تعادل داشته باشد و هر گونه نقصی در عملکرد این غده می تواند برای بدن مشکل ساز شود. معمولا ریزش مو حاصل از تیروئید می تواند به هر شکلی باشد اما در اغلب موارد ریزش موی ناشی از اختلال تیروئید در تمام بخش های سر به صورت یکنواخت ایجاد می شود
علائم ناشی از مشکل تیروئید بر روی موها
مشکل در تیروئید می تواند مشکلات زیادی را در بدن ایجاد نماید، که یکی از آنها مشکلاتی برای موی انسان می باشد. یکی از ابتدایی ترین مشکلاتی که با اختلال در تیروئید ظاهر می شود خشکی موها می باشد. خشکی موها می تواند علل و عوامل بسیار زیادی داشته باشد، که یکی از مهم ترین آنها اختلال در عملکرد تیروئید می باشد.
خشکی موها خود می تواند مشکلات بسیار زیادی را در ادامه کار به همراه داشته باشد. از جمله مشکلاتی که با خشک شدن موها مشاهده می شود، ریزش مو می باشد. معمولا ریزش موی حاصل از تیروئید به این صورت می باشد که در هنگامی که موها شانه زده می شوند و یا فرد در حال دوش گرفتن می باشد، مشاهده می شود.
بدین ترتیب در چنین مواردی توجه به عملکرد تیروئید از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و با بررسی تیروئید می توان تشخیص سریع تر و دقیق تری برای ریزش مو انجام داد. البته اختلال در غده تیروئید علاوه بر مو ها می تواند در عملکرد قلب نیز اختلال ایجاد نموده و مشکلات بسیار زیادی از جمله به کما رفتن فرد را نیز به وجود بیاورد
درمان ریزش مو بر اثر تیروئید
۱درمان ریزش مو با تغذیه مناسب
کمبود برخی از املاح معدنی از جمله آهن نیز می تواند باعث بروز مشکلات در غده تیروئید و ریزش مو شود. آهن می تواند با اتصال پروتئین فریتین به خود نیاز های بدن را تامین نماید. بدین ترتیب معمولا افرادی که از نظر تغذیه با مشکل مواجه بوده، بیشتر از سایر افراد در معرض خطر اختلال در تیروئید و ریزش مو قرار دارند. بدین ترتیب معمولا یکی از موثر ترین روش ها برای درمان ریزش مو حاصل از تیروئید، توجه به تغذیه صحیح می باشد.
هورمون های T3 و T4 می توانند کمک بسیار مناسبی به درمان ریزش مو ناشی از اختلال تیروئید بنماید. هورمون های T3 و T4 می توانند برای افرادی که نیاز به داروهای بیشتری نسبت به سایر افراد برای رفع مشکل تیروئید داشته، کاربردی باشد. معمولا هورمون T4 به تنهایی نیز می تواند در کاهش ریزش مو موثر و کاربردی باشد. اما معمولا هورمون T3 را نیز همراه با آن تجویز نموده تا مشکلات روحی مانند خستگی و افسردگی که موجب ریزش مو می شود نیز به راحتی در این افراد از بین بروند
۲داروی لووتیروکسین
داروی لووتیروکسین یکی از داروهایی بوده که برای درمان تیروئید تجویز می شود. اما معمولا یکی از عوارض این دارو، ریزش پیش رونده مو می باشد. بدین ترتیب افرادی که مصرف کننده داروی لووتیروکسین اگر ریزش مو در بدن خود مشاهده نمودند، نیاز است تا با پزشک خود مشورت نموده و مصرف این دارو قطع شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *