ماسک مو

استفاده از ماسک مو

ماسک مو

شما می‌توانید با تهیه یک ماسک موی‌آماده از فروشگاه گلامور، بدون هیچ دردسری، موهای خود را تقویت کنید. ماسک موی آماده از مواد دیگری برخوردار است که به سلامت موهای شما کمک می‌کند. در صورتی که می‌خواهید ماسک موی‌آماده تهیه کنید، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد طبیعی مانند روغن، کره و عصاره‌های گیاهی و بدون مواد شیمیایی هستند.

 

چگونه ماسک مو را اعمال کنیم:

بیشتر ماسک‌های مو وقتی روی موهای تمیز و خشک‌شده با حوله که هنوز مرطوب هستند استفاده می‌شوند بهترین کارایی را دارند. با این حال، اگر از ماسک مویی که عمدتاً از روغن ساخته‌شده‌است، مانند روغن نارگیل یا زیتون استفاده می‌کنید، ممکن است بهتر باشد ماسک را روی موهای خشک بمالید. از آنجایی که روغن می‌تواند آب را دفع کند، برخی از متخصصان مراقبت از مو معتقدند که موهای خشک بهتر از موهای خیس قادر به جذب چربی هستند.

 

پس از تهیه ماسک مو، مراحل زیر را دنبال کنید:

برای محافظت از لباس‌های خود، یک حوله کهنه را روی شانه‌های خود بیاندازید یا یک تی‌شرت کهنه بپوشید.

اگر موهای شما بلند یا ضخیم است، ممکن است به کمک گیره مو، آن را به چند قسمت تقسیم کنید.

می‌توانید ماسک را با انگشتان خود بزنید یا می‌توانید از یک برس کوچک رنگ برای مالیدن مخلوط ماسک مو روی موهای خود استفاده کنید.

اگر موهای شما خشک است، استفاده از ماسک مو را در نزدیکی پوست سر خود شروع کنید و به سمت انتهای آن حرکت کنید.

در صورتی که به طور خاص از ماسک برای درمان شوره سر استفاده می‌کنید، باید از پوست سر خود شروع کنید.

اگر موهایتان چرب است، استفاده از ماسک مو را از وسط ساقه شروع کنید و به سمت انتها حرکت کنید.

پس از اتمام استفاده از ماسک، یک شانه دندانه پهن را روی موهای خود بکشید تا از پخش شدن یکنواخت ماسک اطمینان حاصل کنید.

موهای خود را با کلاه دوش یا پوشش پلاستیکی بپوشانید. سپس یک حوله را دور سر خود بپیچید. این به محافظت از ماسک در برابر چکه کردن کمک می‌کند، و همچنین باعث افزایش مقداری حرارت می‌شود که می‌تواند به جذب مواد در موهای شما کمک کند.

اجازه دهید ماسک حداقل 20 تا 30 دقیقه روی مو بماند. با توجه به مواد تشکیل‌دهنده، برخی از ماسک‌ها را می‌توان برای چند دقیقه یا حتی یک ساعت باقی گذاشت.

با آب ولرم یا خنک کاملاً بشویید. از آب گرم خودداری کنید. آب خنک می‌تواند به مهر و موم شدن کوتیکول مو کمک کند و باعث می‌شود موهای شما رطوبت بیشتری را حفظ کند.

 

برای موهای خشک، وز یا آسیب‌دیده، می‌توانید یک بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید. اگر موهایتان چرب‌تر است، سعی کنید هر دو هفته یکبار از آن استفاده کنید. ماسک‌های مو می‌توانند به مرطوب کردن و تغذیه موهای شما کمک کنند. آنها به ویژه برای موهای خشک، آسیب‌دیده یا وز مفید هستند. برخی از ماسک‌های مو حتی ممکن است سلامت پوست سر شما را بهبود بخشند و استحکام موهای شما را افزایش دهد.

دیدگاهی در مورد “استفاده از ماسک مو

  1. شیما گفت:

    میشه ماسک مو رو روی ریشه مو زد؟

    1. glamor گفت:

      سلام دوست عزیز
      ماسک مو به دلیل اینکه خاصیت نرم کنندگی داره و باعث نرم شدن و شل شدن ریشه مو میشه، نباید از اون روی ریشه مو استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *