کراتین مو

دلایل برگشت کراتین

دلیل بازگشت کراتین
دلیل از بین رفتن کراتین روی مو

بسیاری از افراد که برای کراتینه کردن موهای خود به آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی می‌روند، بعد از مدتی اظهار نارضایتی می‌کنند. ادعای این افراد بر این است که بعد از تحمل زمان انتظار عمل کراتینه و پرداخت هزینه، پس از چند روز، کراتینه آنها از بین‌رفته و موها دوباره به حالت قبل از کراتین خود بازمی‌گردند. در این مقاله می‌خواهیم علت این موضوع را بررسی کنیم و در رفع این مشکل فائق آییم.

 

اولین دلیلی که موجب از بین رفتن کراتین می‌شود، شستشوی موها با شامپوهایی می‌باشد که مناسب نیستند. شامپوی قبل کراتین و شامپوهای قلیایی برای موهایی که کراتین شده‌اند مناسب نیستند. شما باید PH شامپوی مورد استفاده، جنس و آسیب موی خود را در نظر بگیرید و با توجه به این موارد موهای خود را بشویید. پس شامپو یک عامل مهم برای موهای کراتین‌شده می‌باشد.

 

دومین دلیل از بین رفتن کراتین این است که از هر نوع موادی که در دسترس است روی مو استفاده کنیم. شما در صورتی می‌توانید از عمل کراتینه نتیجه بهتری بگیرید که از یک نوع مواد، مطابق با جنس و آسیب مویتان استفاده کنید. این بدان معناست که هر نوع مویی به ماده خاصی پاسخ می‌دهد. دو نوع کوتیکول وجود دارد. یکی سخت و دیگری نرم است. با توجه به این موضوع باید کراتین مناسب موی خود را اعمال کنید.

 

سومین دلیل، اتوکشی اشتباه و درجه نامناسب اتو می‌باشد. شما باید با توجه به جنس موهایتان و آسیبی که به مو واردآمده، درجه اتو را بین 180 تا 230 درجه تنظیم کنید. در صورتی که موهایتان طبیعی و نچرال باشد، می‌توانید از دمای 230 درجه بهره‌مند شوید. اما در صورتی که آسیب واردشده به موها زیاد باشد، می‌بایست درجه حرارت اتو را کاهش دهید و به تعداد اتوکشی بیافزایید.

 

چهارمین دلیل قرنطینه اشتباه می‌باشد. برخی از افراد اعتقاد دارند که بایستی به مو تا 3 روز قرنطینه دهیم. اما این مدت برای مو بسیار طولانی است. چرا که با مواد جدید و دستگاه‌های پیشرفته نهایت قرنطینه 24 ساعت می‌باشد. در صورتی که بخواهید بیشتر از این زمان، موهایتان را قرنطینه کنید، کورتکس مو متورم‌شده و بعد از شستشو تمام مواد از موهایتان خارج می‌شوند.

 

پنجمین دلیل این است که بعضی افراد تصور می‌کنند که اگر مواد را با یکدیگر ترکیب کنند نتیجه بهتری خواهند گرفت و عمل کراتینه بهتر انجام می‌شود. این تفکر کاملا اشتباه است. نباید مواد کراتینه را با هیچ مواد دیگری مخلوط کنید. به عنوان مثال اگر کراتین را با بوتاکس و پلکس مخلوط کنید، دیگر اطلاعی از محتویات و ماده تولید شده نخواهید داشت و PH ماده تغییر خواهد کرد. در نظر داشته باشید که اگر مخلوط کردن مواد ایده خوبی بود، شرکت‌های سازنده کراتین، قبل از ما به این موضوع پی می‌بردند و مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و به بازار عرضه می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *