کراتین مو

آموزش کراتین کردن موها در خانه

کراتین مو در خانه

اگر می‌خواهید کراتین مو در خانه را بیاموزید؟این مقاله به شما کمک شایانی خواهد کرد. مراحل کراتین کردن در زیر ذکر شده‌ است. درمان کراتین در خانه یک روش ساده است که موهای شما را صاف و قابل کنترل می‌کند. کراتین کردن در خانه برای کسانی که زمان کافی برای رفتن به آرایشگاه را ندارند، روش مناسبی است تا موهای خود را صاف کنند. اما قبل از همه اینها بیایید تا راجع به کراتین درمانی صحبت کنیم.

هنگامی که ما در مورد کراتین برای مو صحبت می‌کنیم، منظور ما پروتئینی است که فاصله بین سلول‌های مو را که کوتیکول موی شما را می‌سازند، پر می‌کند. درمان کراتین، مانند درمان پروتئین، موهای آسیب‌دیده شما را ترمیم می‌کند. درمان‌های کراتینه مو، جایگزین پروتئینی می‌شود که تارهای موی شما به دلیل درمان‌های شیمیایی مانند رنگ و دکلره، حالت دادن توسط گرما و سایر شرایط مخربی که موهایتان را در معرض آن قرار داده‌اید، از دست داده‌اند. آنها ناحیه‌های آسیب‌دیده را دوباره می‌سازند و درخشندگی را به مو اضافه می‌کنند. همچنین، موخوره را از بین می‌برند و موجب می‌شوند تا کنترل موهای شما آسان‌تر بشود.

درمان کراتین مزایای زیادی از جمله اضافه کردن رطوبت به تارهای مو، زیبایی، درخشندگی، نرمی و صافی را به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید مزایای درمان کراتین را به وسیله استفاده از شامپو و ماسک بدون سولفات در شسشتشو روزانه خود، افزایش دهید.

چگونه از درمان کراتین در خانه استفاده کنیم

برای درمان کراتین در خانه باید یک نفر باشد که بتواند به شما در انجام این کار کمک کند. شما باید این کار را به درستی انجام دهید تا بتوانید کاملا از این درمان بهره‌مند شوید.

موها را بشویید

در اولین قدم باید موها را با یک شامپو کراتین خوب بشویید. اگر شما موهای صاف دارید، دو بار بشویید و در صورتی که موهای فر دارید سه بار بشویید. توجه داشته باشید که در این مرحله نباید از نرم‌کننده و یا ماسک مو استفاده کنید. همچنین دقت کنید که موها را کاملا آبکشی کرده‌باشید.

مواد کراتین را به موها بزنید

بعد از اینکه موهایتان را آبکشی کردید، به آرامی آب موها را با یک حوله بگیرید. اما اجازه دهید رطوبت کافی روی موهایتان بماند. زیرا با وجود رطوبت، مواد به آسانی جذب مو می‌شوند. از دوست خود بخواهید موهایتان را تقسیم‌بندی کند و سپس با برس رنگ مو، لایه لایه موها را جدا کرده و مواد را با فاصله از ریشه، به موها اعمال کند. به آرامی موها را از پایین به بالا ماساژ دهید.

صبر کنید

با توجه به نوع موی خود بین 30 الی 45 دقیقه صبر کنید تا مواد کراتین عملیات خود را انجام دهند. می‌توانید در این مدت موهای خود را به شانه دندانه درشت، به آرامی شانه کنید.

موها را بشویید

موها را آبکشی کنید، به طوری که 50 درصد از مواد روی موها باقی بماند.

اتوکشی

در این مرحله ابتدا باید موها را با سشوار خشک کنید. وقتی که موها خشک شدند، از دوست خود بخواهید که موهایتان را به قسمت‌های کوچکی جدا کرده و شروع به اتوکشی کند تا مواد کراتین در داخل موها قفل شوند.

شستشوی مو و ماسک مو

بعد از اتوکشی می‌توانید برای گرفتن نتیجه بهتر مدتی (حدود 1 الی 3 ساعت) صبر کنید. سپس موها را آبکشی کنید و ماسک مو را با فاصله از ریشه روی موها ماساژ دهید. سپس موها را با باد سشوار خشک کنید.

دیدگاهی در مورد “آموزش کراتین کردن موها در خانه

  1. پریسا گفت:

    میشه لطفا در خصوص آموزش کراتین مو در منزل مطالب تصویری بیشتری در سایت قرار بدین ممنونم

    1. glamor گفت:

      سلام دوست عزیز
      مقالات به روز شده در سایت ما، ویدئوهای آموزشی در مورد کراتین و پروتئین هستند. ما به طور روزانه آموزش‌ها رو در سایت قرار میدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *