مراقبت از مو

انواع مراقبت از مو

مراقبت از مو
پاکسازی و نرم‌کننده

شامپو شفاف‌کننده: یک شامپوی تمیزکننده عمیق با فرمول‌های شفاف‌کننده برای از بین بردن تجمع چربی از روی موها عمل می‌کند. استفاده از شامپوی شفاف‌کننده را به حدود یک بار در ماه محدود کنید، زیرا می‌تواند روغن‌های طبیعی را از بین ببرد.

شامپو روزانه: این شامپو که برای شستشوی معمولی استفاده می‌شود، ممکن است همانطور که از نامش پیداست نیازی به استفاده روزانه نداشته باشد، اما هر زمان که احساس به یک پاکسازی خوب داشتید، می‌توانید از این شامپو استفاده کنید.

نرم‌کننده روزانه: معمولا بعد از استفاده از نرم‌کننده، چند لحظه بعد آن را می‌شویید. بهتر است نرم‌کننده را در قسمت میانی و انتهایی مو اعمال کنید، زیرا استفاده از آن روی ریشه می‌تواند باعث ایجاد ظاهری چرب در پوست سر شود.

 

مرطوب‌کننده

لوسیون مو: هنگامی که مو تمیز و نرم شد، یک لوسیون مبتنی بر کرم می‌تواند محافظت بیشتری در برابر شکستگی و خشکی داشته‌باشد و همچنین مو را سبک می‌کند.

روغن: موهای شما به وسیله تقویت روغن طبیعی، رطوبت را در تار مو نگه‌داشته و تارها را تقویت می‌کند.

 

باز کردن گره مو

شانه: موهای خیس هنگام برس زدن راحت‌تر می‌شکنند. اگرچه این مورد در مورد موهای فر و ضخیم صدق نمی‌کند. یک شانه دندانه پهن می‌تواند جایگزین بهتری باشد.

برس: انواع مختلف برس وجود دارد. برخی از برس پلاستیکی، برخی از برس فلزی و برخی از برس چوبی استفاده می‌کنند. بهترین برس‌ها، برس چوبی است. سعی کنید موهایتان را زیاد برس نزنید. یک بار در روز معمولا کافی است.

اسپری مو: اگر در طول برس کشیدن یا شانه زدن، موهایتان کشیده‌می‌شود، قبل از آن می‌توانید از یک اسپری مو استفاده کنید.

سرم مو: یک روش بهتر برای مدیریت گره‌های مو، استفاده از یک سرم مو می‌باشد که می‌تواند موها را نرم‌تر کند. بنابراین شانه کردن مو را راحت‌تر می‌کند.

 

درمان‌های مو

درمان پوست سر: درمان لایه برداری پوست سر می‌تواند فولیکول‌ها را باز کند، گردش خون را برای رشد تحریک کند و مشکلاتی مانند خارش را آرام کند. یک یا دو بار در ماه استفاده کنید.

درمان پروتئین: موهای وز یا شکسته ممکن است نیاز به دوز اضافی پروتئین داشته‌باشند. این درمان‌های ماهانه شکاف‌های موجود در کوتیکول را پر می‌کنند، رشته‌های مو را تقویت و صاف می‌کنند.

ماسک هدفمند: ماسک‌های مو که اغلب مواد مغذی را به مو تزریق می‌کنند، معمولاً برای چند دقیقه باقی می‌مانند تا عمیقاً موها را پر کرده و خشکی، دو شاخه شدن موها یا موخوره را برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *