پایه, ترمیم موی آسیب دیده

10 راه برای ترمیم، درمان و رفع موهای آسیب‌دیده

ترمیم موی آسیب دیده

امروزه کارهای سرگرم‌کننده زیادی وجود دارد که می‌توانید با موهای خود انجام دهید. می‌توانید موهای خود را مدل دهید، فر کنید، کراتین کنید یا به آرایشگر خود بگویید تا موی شما را دکلره کند. یک روز موها موج‌دار است، روز دیگر موهای براق و صاف. اما مراقب باشید! حالت دادن بیش از حد، یا صرفاً زیاده روی در آن می‌تواند باعث آسیب، شکنندگی و شکستگی موهای شما شود. برای جلوگیری از این اتفاقات، یا برای ترمیم موهای آسیب‌دیده، این توصیه متخصصان گلامور را دنبال کنید.

 

  • دمای ابزارهای موی خود را کاهش دهید

اتو فر، اتو صاف و سشوار عصای جادویی هستند که موهای معمولی یا سرکش شما را به موهای مواج موج‌ها و فرهای دلپذیر یا صاف و زیبا تبدیل می‌کنند. اما این گرما، آسیب‌هایی همچون خشکی، شکنندگی و الکتریسیته شدن نیز به همراه دارد. به گفته متخصصان گلامور، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات مردم این است که هنگام حالت دادن به موها با گرما، دما را خیلی بالا می‌برند. سعی کنید دمای دستگاه خود را کاهش دهید و یا اگر مجبور به استفاده از گرمای بالا شدید، همیشه از یک محصول محافظ حرارتی برای محافظت از موهای خود در برابر آسیب حرارتی استفاده کنید.

 

  • موهای خیس را با احتیاط مدیریت کنید

هر مویی در زمانی که خیس است، به شدت آسیب‌پذیز است. در صورتی که موی شما نازک، فر یا شکننده باشد، پتانسیل آسیب‌پذیری آن به هنگام مرطوب بودن، سرعت می‌گیرد. بنابراین باید موهای خیس خود را مدیریت کنید. هرگز موهای خیس را برس نکشید مگر آنکه از برسی استفاده می‌کنید که به طور اختصاصی برای این کار طراحی شده‌باشد. بسیاری از افراد استفاده از شانه دندانه درشت را برای باز کردن گره پیشنهاد می‌دهند. وقتی از حمام بیرون آمدید، موهای خود را با یک حوله نرم به آرامی خشک کنید. وقتی موهایتان خیس است، آنها را با کش نبندید، زیرا این کار باعث شکستگی موها می‌شود.

 

  • از ماسک‌های موی غنی و شفابخش لذت ببرید

ماسک‌های مو، حالت دهنده مو هستند. آنها حاوی غلظت بالایی از مواد ترمیم‌کننده و مرطوب‌کننده مانند ویتامین‌ها، روغن‌ها و عناصر طبیعی هستند. آنها همچنین مقوی‌تر از نرم‌کننده‌های معمولی هستند، بنابراین وقتی آنها را روی موهای مرطوب می‌زنید، ثابت می‌مانند. این غلظت به فرمول زمان می‌دهد تا عمیق‌تر به سطح مو نفوذ کنند و شکاف‌هایی را که روی سطح موهای آسیب دیده ایجاد می‌شوند، پر کنند. ماسک‌ها حتی پس از شستن، به کار خود ادامه می‌دهند. ماسکی را پیدا کنید که برای نوع موی شما مناسب باشد. از ماسک موی خود دو بار در هفته یا بیشتر استفاده کنید و عجله نداشته باشید، هر چه بیشتر آن را روی مو رها کنید موثرتر خواهد بود.

 

  • محصولات مراقبت از موی بعد از حمام

این محصولات مانند محافظ‌های شبانه‌روزی برای موهای شما هستند. آنها از شامپویی به شامپوی دیگر خدمت می‌کنند و از موی شما محافظت می‌کنند زیرا نیازی به آبکشی آنها نیست. مانند اکثر محصولات مو، محصولات بعد از حمام را می‌توان با نوع موی شما مطابقت داد. برای مثال، استفاده از کرم مو برای موهای با رنگ روشن، محافظت از مو در برابر اشعه ماوراءبنفش را برای جلوگیری از محو شدن رنگ ارائه می‌دهد. یک محصول بعد از حمام، رطوبت را به موهای وز و خشک اضافه می‌کند و موهای شما را صاف‌تر و قابل کنترل‌تر می‌کند. برای بهترین نتیجه، محصولات بعد از حمام را روی موهای مرطوب و نه خیس بمالید و برای توزیع یکنواخت با شانه‌ای با دندانه پهن شانه کنید.

 

گاهی اوقات یک رنگ مو موجب آسیب مو می‌شود. این زمانی است که ممکن است لازم باشد افراد حرفه‌ای را وارد کنید. درمان‌های حرفه ای مو در سالن، حاوی بالاترین غلظت ممکن از مواد فعال است. آنها هر نوع آسیب مو را هدف قرار می‌دهند، از تارهایی که بیش از حد پردازش‎شده یا ضعیف شده‌اند تا موهایی که نیاز به رطوبت زیاد دارند. آرایشگر شما معمولاً یک درمان آسیب مو را درست در کاسه رنگ اعمال می‌کند، و از آنجایی که این فرمول‌ها بسیار متمرکز هستند، بعد از اعمال روی مو، بلافاصله تغییری را مشاهده و احساس خواهید کرد.

 

عملیات شیمیایی، یکی از دلایلی است که هنگام رنگ کردن یا روشن کردن موهایتان موجب آسیب به مو می‌شود. برای اینکه رنگ مو یا روشن کننده‌ها به درستی عمل کنند، باید پیوندهای ساختاری موهای شما شل شود. هنگامی که پیوندهای مو در معرض خطر قرار می‌گیرند، موهای شما بیشتر در معرض شکستگی، خشکی و آسیب قرار می‌گیرند. آرایشگر شما با افزودن فرمول‌های مخصوص حفظ باند مانند پلکس‌ها به رنگ و روشن کننده، می‌تواند از تخریب باند جلوگیری کند. علاوه بر این، این فرمول‌ها همچنین اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از آسیب‌های آینده انجام می‌دهند.

 

  • موهای دوشاخه شده انتهایی خود را کوتاه کنید

هنگام موخوره، موها از پایین به بالا شروع به باز شدن خواهند کرد که منجر به درهم ریختگی کسل کننده، شکستگی و وزی مو می‌شود. برای جلوگیری از دو شاخه شدن موها در وهله اول، موهای خود را با شامپوهای تقویت کننده، نرم کننده‌ها و کرم‌ها، مرطوب نگه دارید. برای اینکه نوک دوشاخه از کنترل خارج نشود، برای اصلاح منظم به آرایشگر خود مراجعه کنید. به هیچ وجه لازم نیست طول زیادی از مویتان را از دست بدهید، آرایشگر شما به سادگی می‌تواند انتهای موهایتان را مرتب کند تا موهایتان سالم و قوی شوند.

 

  • شنا و آفتاب گرفتن را با احتیاط انجام دهید

ورزش‌های محیط باز منظم برای بدن شما عالی است، اما برای موهای شما چندان عالی نیست. آب نمک، کلر و سایر مواد شیمیایی استخر می‌توانند باعث شکننده شدن موها شوند، علاوه بر تاثیری که بر رنگ موهای شما وارد می‌کنند! اگر شناگر هستید، برای محافظت از موهایتان همیشه کلاه شنا بپوشید. اگر به سمت ساحل می روید، از موهای خود در برابر قرار گرفتن بیش از حد خورشید محافظت کنید، که باعث خشکی و کم رنگ شدن رنگ موهای شما می‌شود. کلاه بپوشید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از ماسک مو قبل از بیرون رفتن، محافظت بهتری را انجام دهید. این ماسک، موهای شما را در حالی که بیرون هستید، درمان و محافظت می‌کند. پس از شنا یا آفتاب گرفتن، موهای خود را بلافاصله با فرمول‌های ملایم و مرطوب کننده، تمیز و نرم کنید.

 

  • اجازه ندهید موهایتان تشنه شود

پوست خشک، ترک‌خورده و کدر به نظر می‌رسد، به همین دلیل است که هرگز نباید از مرطوب‌کننده خود چشم‌پوشی کنید. موهای خشک، اولین علت آسیب و شکستگی مو هستند زیرا اگر موهای شما رطوبت مطلوب را نداشته‌باشند، مانند پوست شما شکننده می‌شوند. اگر مستعد خشکی مو هستید، از یک محصول مرطوب کننده استفاده کنید که شامل شامپوی آبرسان، نرم کننده، ماسک و روغن آرگان است. این ساده‌ترین راه برای جلوگیری از خشک‌شدن رشته‌های شما است.

 

  • عاقلانه و خوب شامپو بزنید

شامپوی بدون سولفات را برای موهای آسیب‌دیده انتخاب کنید. استفاده از شامپوهایی که حاوی مواد با منشا طبیعی هستند، به ترمیم موهای آسیب‌دیده شما کمک می‌کند. سعی کنید از شستشوی مکرر با شامپو خودداری کنید. در نهایت موهای خود را با آب ولرم یا خنک بشویید و با یک دوش آب خنک کار شامپو را به پایان برسانید. آب سرد یا خنک می‌تواند با بستن کوتیکول مو و صاف شدن ساقه مو به موهای آسیب‌دیده کمک کند و در نتیجه می‌توانید موهایی براق و صاف‌تر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *